NOWOŚĆ OKUMA T-REX 7000

Całkowita nowość wykorzystująca rozwiązania technologiczne z kultowego kołowrotka Trio Rex. Najbardziej charakterystycznym elementem jest tu konstrukcja Crossover, w której korpus i rotor kołowrotka wykonane są z elementów wykonanych z aluminium i grafitu. Szczególnie widoczna jest aluminiowa stopka SRS.

We wnętrzu grafitowej obudowy przekładni pracuje napęd osadzony na siedmiu łożyskach: 6 łożysk kulkowych i pojedynczym rolkowym łożysku oporowym. Jest to oczywiście bezstopniowy system anty-rewersu Quick-Set. Napęd wykorzystuje precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty oraz ślimakowy posuw szpuli. Przełożenie wynosi 4,5:1, co przekłada się na nawój 102cm. Rotor jest wyważany cyfrowo w technologii RESII. Warto odnotować fakt zastosowania tu zewnętrznego zbijaka kabłąka. Sam kabłąk wykonano z pełnego, anodyzowanego aluminium, posiada przeciwdziałającą skręcaniu linki, łożyskowaną ślizgowo rolkę EFRII. Aluminiowa szpula wykorzystuje system LCS, zapewniający twardy nawój na szpuli i ułatwiający lepsze wysnuwanie się linki w czasie wyrzutu, a także metalowy, okrągły klips do linki. Pojemność wynosi 310m linki o średnicy 0,35mm. Pod szpulą pracuje wielotarczowy hamulec z japońskimi okładzinami z olejowanego filcu. Jest to hamulec w systemie FPD, czyli hamulec progresywny z łatwą regulacją nacisku. Nie zabrakło tu wodoodpornego uszczelnienia hamulca Hydro Block. Za przekazywanie momentu z dłoni na przekładnię kołowrotka odpowiada korba z kutego aluminium, zwieńczona drewnianym uchwytem.

Waga wynosi 580g. Do tego modelu dostępna będzie sprzedawana oddzielnie aluminiowa szpula zapasowa o identycznej pojemności do szpuli dostarczonej z kołowrotkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *